Dagen de hände. När vi sa farväl!

Hej Kära ni.

Igår var vi inne i Halmstad och fick fastställt att det inte fanns något liv i min livmoder.
Inte en tillstummelse till att ha varit ett foster där i. Trodde Dr. Resten får undersökning & de visa.

Idag på morgonen gick jag upp klockan 04:00. Skulle ta två stycken tabletter som hjälpte till att vidga livmoderhalsen.
07:25 var jag incheckad på Centraloperation iklädd nattsärk, badrock, strumpor, hårnät och snygga blå skor. Dagens snyggaste outfit vill jag lova!
07:50 gjordes nytt VUL. Tre doktorer stod hängandes över skärmen för att verkligen kunna utesluta ett X. Nej utomkvedshavandeskap på vänster sida var inte uteslutet inte. Gulkroppscystan såg misstänkt ut, som ett X som utomkvedshavandeskap kallas.

Vi kom överens med Dr Stålnacke att om det skulle finnas misstanke om X så skulle vänster äggledare tas bort. Då skulle jag blivit steril.

In på operationssalen. Duktiga & trevliga är personalen där. Alltid får de en att skratta och slappna av. Fick vara med och hjälpa till att hålla syrgasmasken. Fick lite panik förra gången. Denna gången gick så bra att jag inte alls känner mig obekväm om de skulle bli en nästa gång. (såklart höll narkosssk syrgasen när jag sen sov gott )

Innan jag somnade visste jag inte alls hur de skulle vara när jag vaknade upp.
Att ha blivit fri från missfallet, den ofostriga graviditeten visste jag.
Men inte om de blev ett titthål i samma veva för att kanske ta bort min sista äggledare som hade gjort mig steril.
Personalen, hela gänget gjorde jobbet. Kände mig trygg & lugn hela vägen.

På torsdag är de återbesök för att mäta HCG halten i blodet. Sådana här fall följs alltid upp och i mitt fall hade jag otroligt högt HCG så i dagarna/ kommande veckorna väntas ett hormonsvall.

Idag känns de bra. Vi har fått ett besked. Vi har tagit bort det genom skrapning. I mitt,vårt fall fanns inte två alternativ. Aldrig att jag skulle vilja vara hemma här och blöda utan att kunnig personal har koll på mig. Been there, done that! Never again.
Jag har sagt farväl och det gjorde jag imorse när jag svalde tabletterna.

Vill tacka er för ert enorma stöd & alla hälsningar!
Är glad om jag kan hjälpa någon av er därute att öppna upp er litegrann iaf. Det har varit till stor hjälp för vår del 💕

Sussa sött!

// Många Kramar
Emma
| |
#1 - - Christine:

Åh, hittade dessa inlägg idag. Klump i magen :-(
Jag har gått igenom ett par jobbiga år med bland annat sent missfall, separation och allmän olycka och jag tvekar inte en sekund över att jag - och du - är precis där vi ska vara i våra liv och att ALLTING blir precis som det ska vara till slut.
Vi får aldrig mer olycka än vi klarar av att bära <3.
Stor kram

Svar: Stora Kramar till dig! De ligger något i de du skriver. Blir ledsen att höra vad du gått igenom. Massa Kramar & Tack för din kommentar!
Emma

Upp