Ett årsdagen närmar sej med stormsteg..




God förmiddag bloggis! : - )

Fixade ihop ett litet collage igår med tänkbara presenter till vår snart ettåriga fyllda gosse här hemma!
Bara en liten del som fick plats & fler kommer jag säkert att visa upp framöver! ; - )
Finns ju en uppsjö till våra små barn! O jag faller ju som en fura för allt fint som finns ute i affärer & här på nätet...

Inredning till Ebbes rum kommer att prioriteras till ett årsdagen! Snart,snart ska ju vår lilla gosse flytta in på sitt rum! Åh det är nog mamman i huset som har svårast för de här..
Hur gjorde ni,när flyttade era barn in i eget rum?
Med vakna nätter som vi haft här hemma nästan hela tiden har det ju varit så smidigt att ha honom jämte sej i spjälsängen så man lätt kan stoppa om honom & ge tutten och sådär!
Men vi får väl inse att Ebbe måste ju lära se att sova själv & den dagen närmar sej..

Nu ska vi göra oss iordning för att åka till BVC på 10 månaders kontroll! Tror inte vår Ebbe ökat så mycket i vikt denna gång, bara en känsla jag har! Med tanke på en långdragen förkylning & tänder så har väl inte aptiten varit den bästa!

Vad hittar ni på idag?

KRAAAM♥
Ebbe | |
#1 - - Coquina:

Jättefina saker! Min son var 11 mån när han flyttade in till eget rum =) kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling, perfekt för lilla Ebbe =)

#2 - - Johanna:

Oj, vad tiden går fort.

Finns verkligen massor med fint att köpa till barnen, vet själv hur svårt det är att inte köpa till mina två syskonbarn hela tiden : )

Kramen

#3 - - Annas inspiration:

Ja det finns gaaalet mycket fint till de små,

allt var fint du visade i kollaget :)



Ja du sååå förvirrad man är emellanåt för att nästa dag vara "fullt notmal"...hopplöst är det.



Lillemannen har fått magsjuka ( i går eftermiddag, han är bättre i dag), tack och lov inte av den allra elakaste sorten men det är nog så jobbigt för honom när han kräker ner sig, Åhh det är så synd om honom!!! Vi skulle fortsatt inskolningen i dag & i morgon för att sedan vara klara, men får vi skjuta upp till senare i veckan. De andra dagarna har gått toppen, han är så nyfiken & tar för sig :) Fröknarna säger att det ser väldigt bra ut, Gillar personalen massor, känns sååå skönt!



Jag har det bara bra på jobbet, trivs jättebra & schemat är toppen :)



Hoppas det går bra för er på BVC i dag, stackars Ebbe som varit så mycket sjuk senaste tiden :( och detta med sömnlösa nätter är ju urjobbigt!!!



Jag tyckte det var superjobbbigt när Colin skulle flytta ut vårt sovrum, men vi störde varandra så det var bara att inse att det inte gick längre. Tror att det bästa varit om han flyttat till eget rum runt 9-10 månader. Vi bara flyttade sängen, rummet var han ju van vid då vi varit där och lekt mycket och han kröp ju själv in dit :)



Längtar massor efter er!



KRAAAM & ha en bra dag!

#4 - - Annas inspiration:

Hej igen



såg förresten några av kläderna i ett utskick från me and i i går, med cirkusdjur. Såg jättegulligt ut!



Kramis

#5 - - Bettan:

Tänk att våra små bebisar snart är 1 år, helt sjukt vad tiden går.

Charlie har sovit på sitt rum i fyra månader nu och det fungerar super. Vi hade också många sömnlösa nätter och hade det fortfarande ibland. Men att det har blivit bättre det råder det inget tvivel om både han och vi sover bättre. Charlie äter fortfarande minst en flaska på natten och den går vi upp och ger på ren rutin nu.

Min erfarenhet med mina barn är att alla i huset sover bättre när man får sova i sitt eget rum, men visst saknar man att ha dem när. Nu är ju Clara så stor att hon kan komma in själv på natten och det är såååå mysigt och jag längtar efter den dagen Charlie kommer att göra det med :)

Lycka till med detta och jag tror att det kommer gå jättebra :)



Kram kram

Upp