Älskade matbordet Bjursta & helgfeelings!


Alltid har jag velat ha ett stort & robust matsalsbord! Sen många år sedan flyttade de in ett Bjursta matbord i ek hemma hos oss som vi haft med oss i våra två boende innan vi flyttade in i drömhuset!
Planen var hela tiden att måla om vårt ekbord i vitt den dagen vi flyttade till hus! Tröttnade lite på ek då vi haft de i så många år..
O så bestämde vi oss för att gå tillväga.. Men i somras så var de en av er bloggisar där ute som tipsade om att Bjursta kommit in i vitt hos IKEA! Åh jag var inte sen med att kolla in de fina matbordet, sen var jag SÅLD!
Gillar starkt att ha ett sånt bastant matbord & att ha iläggskivor som lätt kan plockas bort & i när man så önskar : ) På bilderna ser ni bordet med båda iläggskivorna! Så ni som letar efter matbord så åk till IKEA och fynda detta ; - ) Vet att några av er bloggisar där ute är sugna ; - )



Härliga fredagen har kommit till oss igen! Underbart!

Pappa Jens har varit iväg på kurs med facket igår & idag.. Väntar hem honom om några timmar! Så skönt att vara hela familjen samlad ♥

Morfar kom på besök igår & har nyss åkt hem. Tack till dej Morfar som hjälpt till att passa lillebus Ebbe så att jag fått fixat en massa grejer! Här har de nämligen gått undan sen vi vaknade idagpå morgonen.. Kände mej ovanligt utvilad då Ebbe sovit hela natten, visserligen har han skrikit rakt ut vid ett flertal tillfällen. Höll nästan på att kissa på mej så rädd som jag blev ; - )

Städning,träning på crosstrainern,helghandling av ett gott vin, lite mat på ICA & så en helgbukett med älskade tulipaner är vad jag hunnit med sen morgonen! Känner mig riktigt tillfredställd & nöjd!
Oj höll på att glömma att vi badade ju Ebbeplutten i morse också! ; - )

Ebbe vaknade nyss & sitter i hallen med dammsugaren. Bästa leksaken helt klart! O då fick ju jag passa på att uppdatera er lite om läget!

Önskar er allesammans en riktigt fin helg!

Största Kramen ♥
Vårt hus - Vardagsrum | |
#1 - - Sandras Värld:

Det är så fint! Vi har också det fast i en storlek mindre, hihi! kram

#2 - - Hemma hos Katta:

Här hittade jag bokstäverna från Sebra fast i en något annorlunda färgställning, misstänker att det är vårens design:



http://www.blaelefant.se/sv/artiklar/magnetbokstaver-i-tra-sebra-.html



http://www.systerlycklig.se/magnetbokstaver-bla-p-13694-c-385.aspx



Urfina!



Ha en underbar helg! Kram Katta

#3 - - Sandra:

Härligt att höra att ni mår bra =)

Du lägger ut så fina bilder, blir alldeles inspirerad!! Vi får ta och ses snart , var alldeles för länge sedan.

Njut av helgen med din underbara familj <3

kram

#4 - - Bella:

Wow, såå snyggt!! Det är ju precis ett sånt bord jag vill ha!! Nu vet jag var jag kan köpa det, bara den lilla detaljen att övertala sambon att det är dags att skrota ekbordet vi har :)



Mysigt med besök av morfar och gott att kunna få lite hjälp när man ska fixa med saker!



Hoppas du får en toppenhelg med dina grabbar



Kramar Bella

#5 - - Annas inspiration:

Hej älskade vännen!



Hur mår ni i dag?

Här är det bara fint,

hoppas Ebbe är full av bus trots förkylningen. Jag är inte rädd för hans baciller, Colin har nästan nyss varit förkyld och på dagis snörvlas det åt alla håll och kanter hela tiden hihi ;) Colin har ju haft tur & aldrig blivit så sjuk av sina förkylningar som stackars Ebbe blivit :( Längtar till onsdag!!!! :)



Vad hittar ni på i dag? Vi ska ha vänner över i kväll, blir trevligt :)



Bjurstabordet är superfint i vitt, blir ett sådant här med framöver. Vårt i ek börjar se jätteskabbigt ut, laminatet är helt svartprickigt på vissa ställen och ytan äevn uttorkad här och där :( Hoppas nu det vita håller bättre.



Skulle kanske ge Colin en dammsugare, han ska hjälpa till och dammsuga numera och får han inte hjälpa till en stund blir han tokig hihi



Ha en fin lördag & hälsa pojkarna!



Kramisar

#6 - - Christin:

Vilket fint vitt köksbord! kram på dig!

#7 - - Bettan:

Jag är en av dom som helt klart är sugen på ett sånt matsalsbord. Kul att se lite bilder på det i ett mublerat hem så man ser hur stort och fint det är. Jag är nog lite kär ;)

Vad du hunnit med en massa, jag går på nån taskig halvfart nu. Kan inte såga att jag är sjuk men inte heller helt frisk, så jobbigt när man kommer i mellan läge.

Hoppas ni haft en fin helg och tack för att du visar bitar ur ditt fina hem.



Kramar

#8 - - Annika:

Hej!



Vad fint ert matbord var! Jag ser inte vitt bjursta på hemsidan, vilket IKEA hittade du det? =)



Tack på förhand!

Upp