LÖRDAGSMYS & Babysitter!



Såg denna snygga jacka på inne hos Lindex! Fick hejda mig annars hade jag klickat hem den ; - )
Jag har bestämt mig för att satsa på en vårjacka då bebben tittat ut & det låter väl klokt!
Har du hittat någon snygg vårjacka? Tipsa mig gärna! : - )




Heejsan Lördag!

Sitter inne hos mamma & pappa och skriver detta blogginlägg! Kom in i förmiddags och sen dess har jag & pappan min varit ute på äventyr.
Först Lekcenter där en mjuk bomullsfilt inhandlades till bebis & sedan ett besök på Biltema. Där införskaffade jag mig sprayfärg för ett kommande projekt hemma & även nya handtag till våran gamla skänk som vi har i vardagsrummet! Så imorgon ska de pysslas Jens ; - ) Hihi!

Igår då jag kikade runt på Blocket fann jag en begagnad babysitter, en precis sådan jag ville ha!! En Svan Bouncer som jag skrivit om i tidigare inlägg. Fyndade denna idag till halva priset av vad en ny kostar & känner att vi gjort ett bra köp då den var i så fint skick. TACK Mormor & Morfar ; - )

Fick ett mycket roligt besked igår att ett par i våran föräldrargrupp hade åkt in till BB & idag kunde jag kika in på webbisarna och se deras guldklimp! Tänk att dom små liven börjar så smått att kika ut nu, HÄRLIGT!

Nu blir de att kocka lite mat. Blir pressad potatis & lax med parmesan & lufttorkaf skinka! MUMS! : - )

Ha nu en TOPPENkväll kära bloggis♥

Helgfeeling hemma hos oss | |
#1 - - Ann-Louise:

Härligt med fynd till bar pris! Varför köpa nytt när det finns bra begagnat?

Nu är det inte långt kvar, kan ju bli bebis närsom nu egentligen.



Vilken god mat ni ska äta! Önskar jag gillade lax helt och hållet, men jag tycker att det smakar för mkt "fisk"...annars aälskar jag fick och rökt skinka/bacon ihop!!



Må så gott!

Kramar till Er

#2 - - Therese- Mamma till Ameah:

Hej gumman!



Vad härligt att du fann den babysittern du ville ha och till ett bra pris :) En babysitter är ens bästa vän vissa stunder så det var bra intevesterat. Idag när Danil var ute med hunden var jag tvungen att duscha innan vi fick besök och då var det perfekt att sätta henne i sittern på badrumsgolvet, har man full koll hela tiden :D



Det kommer säkert gå jätte bra med er Kalle också! Och som du säger blir det säkert smidigare för er i vår och sommar när ni kan släppa ut i trädgården. Det måste vara hur skönt som helst att kunna göra så! Önskar vi hade tomt som Leeloo kunde ränna runt på.



Idag har vi haft besök hela långa dagen så nu blir det en myskväll med film :) Imorgon blir det ännu fler besök men det är trevlgit. Skönt att alla kommer innan Daniel går tillbaka till jobbet.. Vad gör ni i helgen? Hemmamys med bebismage och resterande familjemedlemmar? :)



Jag använder mest storlek 50 till Ameah då det inte finns så många andra storlekar att välja mellan. Det mesta är stort på henne men det börjar sitta aningen bättre :) Liten och söt är hon, haha!



Hoppas att ni får en supermysig kväll vännen!

Massa kramar från oss!

#3 - - Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma:

sv: Ja ibland behöver man få bara prata av sig hela natten om det så blir så :)

På ikea köpte vi bara sängkläderna vi hade sett ut, det var så mycket folk så vi tar en tur dit en annan gång i veckan!



Åh den jackan tittade jag på :P Men hann inte testa den för jag var stressad,.

Undra om jag verkligen kan ha den, bandet sitter i mitten av midjan och magen är nog ivägen tyvärr..



Kram på dig

#4 - - Carolines hemligheter:

Vad mysigt att bli omhändertagen av mamsen och papsen en hel dag :-) Och fyndat har du hunnit med också, härligt!



Här hemma blir det Melodifestivalen nu (har spelat in den) för lilla Irma har kräkis (igen!!!) och hon kom till ro först för en liten stund sedan, stackars liten...



Hoppas att du får en skön söndag med hemmafix, stor kram!

#5 - - Bettan:

Härligt med lite mys hos mammsen och pappsen :)

Här blir det ingen vårjacka heller förens magen är "borta" Känns som att det inte är någon ide innan det. Tänka att vi snart har våra bebisar hos oss, längtar så otroligt mycket :)



Kramis!

#6 - - Anna-Mamma till Kevin:

Dagen hos och med systeryster var MYS! :)



Ja nu får man bara tänka att det gick väl! :) Å jag lärde mig nåt utav det...Att INTE ha saker ståendes på spisinsatsen!



Det var himla fint! Vi har ett vanligt rumt babygym och det är inte så där jätte bra tycker jag.. Kevin blir att ligga utanför nästan då det är för litet/för kort! Det du såg ser smartare ut! :)



Hur känns det nu när dagen D börjar närma sig? :)



Passar på att redan nu ÖNSKA LYCKA TILL inför vad som komma skall! :)



KRAM

#7 - - Jenna:

Vad härligt att fynda det man vill ha till halva priset! Jag köpte faktiskt en vårjacka idag så jag är jätteglad! Härligt med mys och god mat! Kram

#8 - - Susanne:

Jättefin jacka och den skulle jag också tänka mig att köpa ;)

Vi ska på visning i morgon men vi vet inte om det kommer att bli någon ny lägenhet för det är ganska mycket pengar trots allt och vi bor inte så illa mer att vi tycker det är lite litet.

Hoppas du har en mysig kväll



Kram och sov gott

#9 - - cecce:

Åh...ni äter alltid så gott:-)

Själv ligger jag i soffan med godispåsen på magen:-)

Inte fel det heller!



Grattis till babysittern. Vilket kap! Kul när man hittar saker man vill ha till ett billigare pris dessutom!



Ha det så gott!!

Kram

#10 - - Madde:

Nej vi har inte köpt skänken till hallen än lutar nog åt att vi ev väntar på byrån men vi har inte bestämt oss riktigt än,jag är veligare än många:)köksbord spanar vi på med blir förmodligen ett runt vitt bord och svarta skinsnurrstolar till el Tobias stolar från Ikea:) Ja du vårjacka är nått jag måste inhandla har bara så svårt att bestämma vilken. Mysigt med shopping till liten det känns lite konstigt men ändå verkligare då att man ska bli tre,kommer ihåg att det kändes konstigt när man gick på föräldraträffen sen när alla bebisar hade kommit,helt plötsligt satt vi där med små i famnen och magarna var borta.det är verkligen ett underbart mirakel:) och snart kommer även erat.nu ska jag krypa ner i sängen och hinner nog lagom somna innan pappan i huset kommer hem från jobbet och snart vaknar nog även Filip och vill ligga i våran säng,mysigt att ligga och gosa kommer ju en dag då mamma och pappa bara är jobbiga;) kram vännen

#11 - - Mira:

Skönt att hitta lite begagnat oxå, oftast använder man sakerna så kort tid så det känns onödigt att slänga ut hur mycket pengar som helst på allt. Pengarna rullar ju iväg ändå på alla barngrejer, eller vad säger du? ;)



Yes, vi är kvar här i Thailand, lite drygt en vecka kvar. =) Härligt! Vi njuter som bara den! Ska bo på lyxhotell ett par nätter nästa vecka,det blir skoj att prova på det ;)



Har du några sammandragningar eller nåt än? Spännande att det kan bli av när som helst egentligen! =)



Vilken fin jacka, det kanske vore nåt för mig? Har inte handlat nå kläder alls eftersom jag fortfarande har en hel del kilon som jag vill gå ner.



Ha en underbar söndag, stor kram goding!

#12 - - Dessi - Home and desire:

Så härligt att ni hittade en begagnad sådan! Det hade varit toppen! Men dom verkar inte vara så vanliga?! Jag gillar skarpt den orange/bruna. Ska se vad dom har på Gekås i helgen, tror inte dom har någon babysitter vi vill ha där, men vi väntar att beställa tills vi varit där. Jonas föräldrar ville ge oss något, och då tycker vi att den blir bra! :)



Jag är också sån som planerar och vill ha ALLT fixat. Och jag hade bestämt en massa grejor, men så fick jag tapeten och så var den mer beige i botten än vit... Och jag vill ha kvar resten av dom vita väggarna. Vi får se hur det blir. Vad har ni valt för skötbord förresten?



Vi har bott i vårt hus i snart två år, köpte den i maj 2009. Trivs bra, men hade gärna byggt ett nytt och fått det EXAKT så som man vill ha det. För det blir inte riktigt så när man köper ett färdigt hus. Jag är ju så kräsen också med allt!



Nej, nu ska jag vila, har så mycket sammandragningar!



Kramar!

#13 - - Annas inspiration:

Guu vad skoj att ett föräldrapar ha fått träffa sin bebis, vad blev det för sort?



Jackan ser fin ut, jag har inte riktigt koll på några fina jackorännu. Här blir det ingen ny, har en massa snygga som väntas på att plocksa fram :-) SNÄLLA ge oss vår!



sv: min morbror är 10 är äldre och hans fru tre år äldre än mig, vi har alltid så mysigt i hop.Vi var tärna & mrskalk på deras bröllopoch är faddrar till deras Tova. :-)



Ha en bra kväll, snart bästa solsidan



KRAAAAM

#14 - - Anna-Mamma till Kevin:

Mysigt! :)



Vi har förgyllt dagen med babysim! :)

Nåt jag varmt kan rekomendera er att gå med Götelina sen! :)



KRAM

#15 - - Killmamman:

jag har hittat en ceriserosa parkas hos gudrun sjödén som jag bara blivit kär i. är dock väldigt olikt mig att ha något så färgglatt på mig, så jag får de om det blir köp eller ej... :)

Upp