HAPPY FRIDAY & Nytt väggord!




Fotoväggen som vi hade i vår hall när man kom in har fått flytta på sig! Ett väggord har istället tagit plats på den väggen! Som ni vet sedan tidigare så har vi strukturtapet här hemma hos oss & då går de ju inte att sätta upp väggord direkt på väggen.. Så vi har fått tänka om & numera har vi tre väggord här hemma som vi gjort som tavlor. Me like : - )
Rosorna kunde jag inte låta bli att shoppa då jag såg dom stå där i en hink på MAXI ; - )



Tjenare goingar!

Just nu hemma hos oss. Sikkan sitter precis jämte mig & snarkar som en hel karl och Kalle ligger i kökssoffan & halvsover, själv sitter jag här hemma med en knut på huvudet & outfiten är min rosa morgonrock! ; - ) Hihi!

Inatt har de kommit mer snö här vilket jag absolut inte ville! Blev faktiskt lite chockad i morse då jag tittade ut vid sjutiden då min Jens styrde till jobbet efter en veckas ledigt! Men nu verkar de som att solen vill kika fram, hur underbart vore inte de?!

Vid helghandligen igår fick vi köpt med oss vårt första paket blöjor hem till bebis! Herrejösses så häftigt! : - )
Nu inväntar vi samtal från Lekcenter i Halmstad att vår Emmaljunga nitro city finns att hämta samt vår bilbarnstol från Britax som vi beställt sedan några månader tillbaks. Har även lagt till ett vitt spjälsängsskydd & en trä arm till mobilen i spjälsängen i vår beställning. De är nog de sista sen är vi redo för bebis & familjelivet ; - )

Vår fredag kommer att bjuda på besök här under kvällen. Nu har vi bestämt vad vi ska bjuda på, det blir något enkelt & väldigt gott! Avslöjar de imorgon då jag har en känsla av att Therese eller P-O kikar in här emellanåt!
Ska även baka lite muffins i mina nya formar från Åhlens i rosa med vita prickar på!

Vad bjuder din fredagkväll på för mysigt?

HAPPY FRIDAY & Stor Kramis♥
Lägenheten,hemma Hos Oss - Hall | |
#1 - - Therese- Gravid v. 36:

Hej vännen!



Jag tyckte det kändes så häftigt att komma hem med första blöjorna. Det tyder verkligen på att vi äntligen börjar att närma oss målet :)



Hoppas att dom ringer snart då så att ni får hämta hem vagn och bilstol, mysigt!



Här har det också snöat, det har t.o.m varit snöstorm. Det har dock lugnat ner sig lite nu. Hoppas att ni får en mysig fredag!



Kram!

#2 - - ♥ Anna S:

Hallå där :).

Vi har inte heller några bra väggar för väggord. Struktur här med :). Så att sätta orden på "tavlor" är ju smart!



Vi ska köra lite "Halv 8 hos mig" här i helgen.

Ikväll är det Nathalie som bjuder på 3 rätters med fördrink :).



Kram

#3 - - Carolines hemligheter:

Vad fint du (ni) gjort i hallen, snyggt att väggorden sitter på en tavla tycker jag :-)



Härligt att Jens varit ledig en vecka för visst är väl du hemma också? Har fått för mig att du är sjukskriven för foglossning? Fast jag vet inte om jag läst det någonstans när jag tänker efter... Men du har väl haft det rätt så besvärligt med fogarna? Hoppas att det blivit bättre, brukar det bli bättre eller värre på slutet av graviditeten?



Hoppas att ni får en riktigt skön helg, själv väntar jag otåligt på min älskade syster som kommer med en av sina döttrar från Italien om några timmar och skall hälsa på oss ända tills på måndag, skall bli så himla roligt :-)



STOR KRAM

#4 - - ♥ SmyckenbyAnna - Egentillverkade smycken:

Kors, fjädrar, pistoler, vingar, kedjor, döskallar, nycklar, peacemärken ... m.m.

Nystartad smyckesblogg där jag säljer egengjorda smycken till superbra priser.



- http://smyckenbyanna.blogg.se



Kram! ♥

#5 - - Josefin:

Smart med väggorden =)

Vi ska ut och äta ikväll, jag och min sambo.

Vår son får vara hos sin moster inatt =)



Sv. Har gått hos samma frisör sen högstadiet, så litar på henne =)



Kram

#6 - - Annas inspiration:

Hej hjärtat!



Hoppas du är piggare, dumma dumma förkylning!



Nu börjar snart bebislivet, underbart, himlastormade och stort på samma gång. Ja tittar på Colin varje dag och tänker HERREGUD DU ÄR VÅR! :-) Det är sådan lycka att det inte finns ord.



Så myyys att köpa hem blörjor o snart står en sprillans nya vagn och skiner, jag får kanske se den 16 februari :-) Det ska bli så mysigt att ses, äntligen :-) Jag tänker mig att vi susar hemifrån runt kl 10 så landar vi väl hos er ca halv tolv eller nåt sånt :-) Vill du att jag ringer/messar när vi kör? Nu får du inte ha en massa jobb för att vi kommer, jag kan ta med mig fika och mat :-)



Vad gör du i dag? Är fogarna i hyfsad form idag?



I dag har vi varit hos en tjej i föräldragruppem och träffat en massa goa mamas och bebisar, supermysigt värre :-)

Colin sover gott i vagnen nu, han var riktigt trött efter att ha varit vaken så många timmar, det är lite tjurigt att söva honon när det är en massa ljus omkring så han fick ligga och chilla och vila på filten i stället. De andras bebisar är yngre och då sover när som och hur som ;-) Jag funderar på att ta med mig ressängen till er, smidigare än vagnen nu när han är större så kan han nana under eftermiddagen.



Ha nu en riktigt mysig fredag, kommer Jens hem i kväll?



Många kramar

#7 - - Anna-Mamma till Kevin:

Ja fikadater med goda vänner är alltid trevliga! :)



Väglaget var trots en massa snö och yra helt okej! Men gud så fjossig man blivit för å köra bil i halkan när man har sin lilla liten skatt i bilen!



Trevligt med gäster! :)



Vår helg är faktiskt helt utan planer! Vi får se vad som hittas på. FREDAGSMYS och allt som hör det till blir det absolut ikväll iaf! :)



KRAM

#8 - - Carolines hemligheter:

Hej igen gumman! Ang hus så är vi så extremt veliga... Eller snarare så skulle man kunna kalla oss för periodare ;-) Just nu är vi inne i en period där vi lagt letandet lite på is, man blir ju nästan utbränd av att springa på visningar med två små var och varannan helg!!! Men Hemnet kan jag inte låta bli (förstås), det är som en drog helt klart att gå in där :-D



KRAMAR

#9 - - Martina:

Hej vännen!



Vad fint det blev med väggorden i er hall. Helt underbart! :)



Låter som om ni har en fin kväll framför er, fint sällskap är aldrig fel.



Vad mysigt att ni köpt era första blöjor, måste verkligen vara speciellt. :)



Här är allt bra, dock väldigt trött, sliten och fundersam. Blir en lugn kväll här, med lite bokläsning och mys. Hur är det med dig? Förkylningen bättre?



Imorgon ska vi börja med toaletten, köpte primer idag och fått hjälp att bära upp gipsen. Kommer bli spännande att börja. :)



Ha en fin kväll. KRAMAR

#10 - - Bettan:

Smart att göra väggorden som tavlor istället, tack för tipset.

Skönt att ni är redo med allt nu inför när lillen ska komma. Vi är i stort sätt klara här med, minus vagn. Valet är inte helt enkelt, den vi skulle haft visade sig vara sjukt tung så nu får vi tänka om.



Idag har vi myst med Claras kusin från Halland :) och imorgon blir det mys med hennes kusiner från skara. Så för oss blir det en fatt fylld helg.



Kramis sötis!

#11 - - christin:

Det ser jättefint ut och skylten passar så fint tillsammans med de rosa rosorna! :) Hoppas du får en underbar helg!

#12 - - cecce:

Ni verkar va väl rustade för den lilles ankomst! Ska bli så spännande att följa er här och se ert lilla underverk!!

Hoppas ni har en fin fredagskväll med era vänner!



Stor kram

#13 - - Dessi - Home and desire:

Vi tar det bara lugnt här hemma. Har kollat på lite Solsidan avsnitt och slappat!



O ja, magen växer så den knakar här ;)



Ha det skönt i helgen! :)



Kramar!

#14 - - Helle:

Jag hittade också en jättefin väska på gekås sist jag var där :) Ibland har man verkligen tur!



Hopps ni får en riktigt mysig helg gumman!



Kramar

Upp