Myspys hemma i home sweet home!



Tänt upp en massa levande ljus & öppna spisen nere i gillestugan är också tänd! Brr vilket väder denna fredag bjuder på då behövs en massa ljus för att komma i myspysstämmning!


Just nu sitter min lille älskling här jämte mej & kollar i sin djurbok med en massa djurläten - Hur kul som helst tycker Ebbe & rån de fullkomligt älskar han ; - )




God eftermiddag kära fredag!


Hualigen vilket väder! STORM för sjutton!
Varit ute & gått en minirunda med Ebbisen i barnvagnen. Inte helt lätt att styra ; - ) Ebbe blev rädd då regnskyddet blåste upp som en stor ballong. Stackare! Fick bli att gå in igen och lämna honom till pappan sin som myste i soffan.
Kalle & jag fick ta en prommis själva i blåsten! Himla gott att få frisk luft men nu vill jag gärna vara inne resten av dagen.. Fy bubblan att jag måste ge mej ut på en liten tur till, men då får de minsann bli bilen!


Ni är ju bara för goa ni tjejer där ute! Taaack till er som kom med tips om mammaledighet i förra inlägget.(O så himla skoj att ni ger er tillkänna ni som läser bloggen ; - ) ) Känns himla bra faktiskt. Känns som att jag tänker som er.. Precis som Karolina skrev "Jag tänker väl såhär att tiden den försvinner iväg och jag vill vara hemma så länge som möjligt med barnen. Jobba ska man ju ändå göra resten av livet sen;-)"
Tror jag ska sätta mej en dag & räkna lite dagar och sen lägga in resten av min föräldrarledighet så vet man ju när man ska börja jobba, tror de känns bättre för mej med ett bestämt datum : - )
Nog om föräldrarledighet!!

Jag inväntar ett paket.. Hade hoppats att det skulle komma idag! Nämligen att jag också råkat trilla i "E.l.f fällan" ; - ) Billigt & bra smink ska de ju va och det måste ju testas enligt mej : - )
Tänk att ett läppglans kostar dryga 40 kronor..

Nu ska jag se om min lille kille är med på att vila en stund så mamman i huset kan ta sej ner till byn och fixa lite ärenden!


Puss & Kraam till er alla fina♥


Ps. Mari - vår barnvagn heter Emmaljunga Nitro city, himla smidig så bara löp & köp ; - ) (Vi valde vitt skinn & har inte ångrat oss en sekund!)
Vårt hus | |
#1 - - Annas inspiration:

Åh så mysigt ni har det :)



Gulle Ebbe så söt i ny frissa :)



Hoppas allt är bra med er! Vi mår fint,

men det är fullt upp ;) Lite mer pyssel att få i hop vardagslivet nu när man jobbar igen.



Tror nog tyvärr gumman att vi får boka ett nytt datum efter jul, vill gärna ses i januari! Det får inte gå för lång tid emellan, saknar er ju!



Hur går det för dig med julklappar & pyssel? Jag har stenkoll på schemat haha, vill inte det ska kännas stressigt med allt det jag vill göra ;) blir det så får det vara...ja kanske inte klapparna men med det andra...



Blir glad av att läsa om namngivningen, kuuul att det blev så lyckat vännen :)



Hoppas det klarnar angående föräldraledigheten, jag tycker det var lagom att vara hemma strax över 1 år sedan började jag känna att jag ville göra något mer..älskade att vara hemma med lillen men behövde lite annan stimulans med mot slutet kände jag :) Om det blir fler barn får nog Mats vara hemma lite mer i såfall :)



Ha nu ett härligt fredagsmys & hälsa



KRAAAAAAAM

#2 - - linda:

Mysigt o tända ljus i vintevädret, du verkar ha det så himla fint :)

#3 - - Sandras Värld:

Åh vad fint ni har det hemma, helt underbart!!! kram

#4 - - Hanna:

Västen kommer från Kappahl :)) !! Hur snygg som helst!! :)

#5 - - Jonna:

Ni har det så mysigt och fint vännen! :-)



Hoppas ni får en härlig kväll!!



KRAm på er!

#6 - - Tess:

Hej vännen!

Så fint ni har det! Inte alls avundsjuk på er som hittat hus...;)

tack snälla...ja..tiden går fort. Det ser man ju bara när man ser ert lilla charmtroll. :) Vi är nöjda med namnet..ända namnet som vi gillade båda två. :)



Ha en mys kväll

Kram

Upp