Bye Bye Februari!



Fick kikat igenom arkivet igen & fann dessa bilderna på mig utan den stora magen!! : - ) Kommer knappt ihåg hur de var att vara utan gravidmagen ; - ) Hihi!



Tjosan sa!

Med LYCKA då jag skriver detta inlägg. Sista februari idag & imorgon är de 1 MARS! Tänk marsmånad som har vart så speciell för oss ända sedan den dagen Göte-Lina flyttade in i magen min! Tänk att just månad mars börjar imorgon, känns helt otroligt & lite skrämmande på samma gång men givetvis på ett mycket bra sätt ; - )
ÅHH LÄNGTAR!!!

Ingen sol i sikte här i lilla Hylte idag! Men vad gör de?! Tror & hoppas att Marsmånad bjuder på massa soliga stunder & att våren kanske kommer till oss då?

Ont i mammahjärtat har jag idag också då vår Sikkan inte är i bästa formen.(Nu igen!) Förmodligen är de mask i magen som är orsaken (hoppas de!) så nu väntar vi hem medicin då Jens kommer hem från jobbet till både Kalle & Sikkan! Kräkningar & matt är några av symtomen vår lille rackarns kisse har : - (

Nu ska jag tömma tvättmaskinen & sätta på nr 4 i maskinväg ; - ) Luktar ju så gott med nytvättat!

KRAMAR i massor & Hoppas du får en bra sista dag i Februari♥






Update: Sikkan ska på besök imorgon bitti på Hallands djursjukhus. Förmodligen ska han röntgas för att se så inget sitter i halsen! Lilla gubben vår! Om jag bara kunde hjälpa. De enda han fått i sig idag är lite vaniljyouggi : - ( Han som brukar äta med så god aptit!
Emmas dagbok | |
#1 - - Dessi - Home and desire:

Spännande med mars månad! Tiden går galet fort! Tänka sig, jag minns inte heller hur det var utan magen...



Trist att Sikkan inte mår så bra! :( Men det får dom allt råda bot på på Djursjukhuset!



Lycka till!



Kram!

#2 - - Annas inspiration:

FY då lilla Sikkan, stackare. Det är så jätte jobbigt när djuren inte mår bra. Hoppas inget sitter i hans hals men skulle det vara så får ni i allafall hjälp att ta bort det. Det är svårt att slappna av när djurbebisarna inte mår som de ska.



Så somriga kläder på bilderna,du ser verkligen sommar fräsch ut.



Tänkte på att ni går in i rätt månad under promenaden i em, snart snart är er lilleman här och jag tror att det inte dröjer så allt för länge. Förstod som att ni känner er peppade inför dagen:-)



Kramar till er och en extra kram till Sikkan



p.s har ingen aning om vad som hänt med bilderna,Tess har börjat med nya designen :-)

#3 - - Annas inspiration:

Just det , gåstolen är köpt hos babyproffsen,deras eget märke tror jag.



kramis

#4 - - Julia:

Lille gubben, stackarn. Hoppas han blir bättre snart. Håller tummarna för att han bli bra så snart som möjligt!!



Kul med den nya babysittern! Nu går det fort. Snart har ni eran lille bebis hos er. När jag väntade Hugo fick jag vänta lääänge då han inte föddes förens i vecka 42+0 får hoppas att eran lilla tänker titta ut lite tidigare :)



Kraaam Julia

#5 - - Ann-Louise:

Ja prova soppan vet ja, den var god! Tror att du blandar ihop jordärtkocka med kronärtskocka (som är vanlig på pizza). Jag hade inte ätit det innan heller och visste inte hur de såg ut, men det är som små rotknölar som man skalar.



Vi åker till London på onsdagmorgon! Måste börja bestämma kläder...alltid lika svårt och främst skor och jacka tycker jag. Men man får väl köpa nytt om nått blir fel i packningen ;-)



I morgon är det mars månad!! Den månad ni längtat efter vännen! Spännande ;-) Hoppas Sikkan blir bra <3



KRAM

#6 - - Annas inspiration:

Usch vännen, jag förstår att du är orolig. Om du inte får ro går det kanske att åka in redan i kväll, finns det jour?



KRAAAM



#7 - - Annas inspiration:

Hoppas du kommer till ro vännen, lova att inte hetsa upp dig för mycket nu även om det är svårt att stilla oron. Sikkan ska bli bra!



MÅNGA KRAMAR



#8 - - Therese:

Bra att ni fick en tid imorgon! Jag börjar längta till att "slippa" magen då det är så obekvämt nu. ska bli desto mysigare med en liten bebis :) Kanske dyker vår upp i mars med, vem vet? Känns fint att han är hemma nu mannen. Hoppas ni får en fin kväll trots sjuklingarna. kram

#9 - - cecce:

Stackars S:-( Hoppas verkligen det inte är något allvarligt. Förstår att du är orolig....



Gläds också åt att vi går in i första vårmånaden i morgon:-) Härligt!!



Kramar

#10 - - Anonym:

dags för magbild tycker jag :D

#11 - - saralovisa:

Haha det är så konstigt att fatta att magen en gång var helt platt och tom!

=)



Ursäkta sent svar Emma! Vi hittade våran rosa babysleeper på Babyproffsen, den var dock rätt dyr tror att dom tog 900-1200kr? Jag vet några kompisar som lät svärmor sy en i plysch istället, den vart hur fin som helst! Så det är ett tips om ni har någon i er närhet som är duktig på att sy:)

#12 - - madde:

fina du.)härliga bilder på dig.

ja tänk att det imorgon är mars och den 2 blir filip 10 månader.

hur var det när du blev gravid med din lille,kände du på dig tidigt att det skulle visa ett plus eller var du en sådan som inte mådde dåligt alls?

vi köpte vårat hus för 3 år sedan blir det i sommar,tiden går så fort.det är ett 50 tals hus på 164 som var totalrenoverat när vi flyttade in men som alltid så finns det grejer att fixa så det förnyas ständigt här hemma och blir ännu mer när jag är så inredningstoikig:)nehe nu ska jag strax kryp ner i sängen och sova om jag nu kan min käre sambo jobbar natt och jag är fasligt mörkrädd kram

#13 - - Dessi - Home and desire:

Ja, ja, ja, vi VANN!



5000 kr presentkort på IKEA! Är inte helt fel ;)



Har skrivit en hel lista på saker vi ska kolla på på Gekås. Får se vad vi kommer hem med! Ska bli spännande. Sist jag var där var jag i v. 16 och vågade inte riktigt shoppa... Har ju haft otur innan... :(



Fast jag har nog gått upp lite mer än dig, ligger nog på en 7-8 kg plus! Jag går ju dock med vovven varje dag och tänkte ta mig till simhallen och simma en runda! :) Blir nog när jag varit hos barnmorskan på torsdag!



Kramar!

#14 - - Martina:

Hej vännen!



Stackars Sikkan! Håller mina tummar att han blir bra. Vad sa de på djursjukhuset? Det är så hemskt att se sina djur må dåligt..



Ja, tänk vad tiden har gått fort, äntligen mars och det kommer bjuda på massor av spännande saker. :)



Sv: Linn är min kusin, är som en lillasyster för mig, så jag längtar tills hon kliver av bussen i Växjö på torsdag. Det kommer bli mycket födelsedagsfirande i helgen, sambon fyller på torsdag och jag på fredag. Dessutom är planen lite shopping i Kosta och i Växjö. Sedan får vi se vad vi mer hittar på!



Hoppas det går bra på djursjukhuset! Stora Kramar!

#15 - - Annas inspiration:

Hej vännen!



Hur är det i dag? Mår Sikkan bättre?



Många kramar

#16 - - sofie:

Hoppas det går bra för lilla Sikkan Krmar till dig, inte långt kvar nu... .=)

#17 - - Annas inspiration:

Söta gumman,

hur går det i dag? Hoppas ni är hos veterinären med Sikkan och får nerverna lugnade.



Kramar i massor

#18 - - Jonna:

Hej vännen!



Hur är det? Hur går det med Sikkan? Så tråkigt att han inte mår bra :-(



Hoppas det har gått bra hos vetrinären idag!



Kram till dig!

#19 - - Li:

Förstår att mars månad är speciell för er det är ju månaden när ni äntligen ska få träffa ert lilla mirakel som ni har skapat tillsammans. Hoppas att Sikkan snart mår bättre igen!



Kram

#20 - - Therese- Mamma till Ameah:

vad fin och somrig du är på bilderna :D vad underbart! Nu längtar jag ännu mer till vår och sommar.. Men snart så.. Och då är er kille här :)



Vad kul att du beställde toppen! :) Hoppas att du blir lika nöjd som jag är med den! Har köpt en amningsbh nu också som jag hoppas är lika skön.



Det gick jätte bra att vara ensam! Över förväntan faktiskt. Och idag har jag tom vågat mig på att åka tåg med barnvagn för första gången. Också det gick hur bra som helst :) Men det är verkligen mycket man oroar sig för när det är första gången. Anatar att det mesta snart känns bättre.



Hur har din dag varit?



Massa kramar!

Upp