Förvirrade småbarnsföräldrar!!



Vackra ting som mer än gärna får flytta in hos mej! Ramen köptes då vi var på IKEA på semestern & jag bara älskar designen! Nästa gång vi besöker de stora varuhuset hoppas jag finna krukorna i rätt storlek, tror Ebbe ska ha dom i sitt fönster?!



Tjenare!

Dagarna bara svischar förbi & jag kan säga att jag verkligen TOKsaknar att blogga och skriva av mej lite här som vad vi pysslat med osv. tycker det är så perfekt att kunna ha bloggen att kika tillbaka i. Måste helt enkelt bli bättre på att skriva & berätta vad vi pysslar med för vi går ju just nu igenom den BÄSTA tiden i vårt liv & det vore ju sannslöst att inte printa ner de här på bloggis!

Vår lille man Ebbe växer så de knakar. Vid förra veckans besök hos BVC vägde vår gosefis hela 7990 gram & var hela 68 cm lång! Jag fick en chock då jag tittade på vågen, trodde inte att han gått upp något vidare i vikt men de hade han minsann ; - ) Ett litet pip gav Ebbe ifrån sig då han fick vaccinationen vid spruta nr två. Ettan gjorde han inte en min när han fick. Tålig som sin far : - )

Idag har vi haft sällskap av mamma Anna & hennes söta Mathilda♥ Vi besökte ett närliggande samhälle & var med på "Stor & liten" ungefär som Öppna förskolan med sång,lek & fika! Kul att få vara med & träffa andra mammor och pappor med sina små barn.
Efter besöktet följde vi med Anna & Mathilda hem och blev bortskämda med kasslergryta, MUMS! Fick även se Mathildas rum, urfiiiint - där hade jag velat flytta in! Ska bli så roligt att få packa upp alla Ebbes saker & få inreda hans rum, riktigt kliar i mina fingrar ; - )
Tusen tack kära vänner för en supermysig dag tillsammans♥

Fick precis ett väldigt ROLIGT samtal! Min J & jag hade helt glömt bort att han går på långledighet nu på torsdag! Hur kan man glömma en sådan grej??! Snacka om totalt förvirrade småbarnsföräldrar ; - )

Må så gott & ta hand om dej♥


Ps
. Nu under Jens ledighet ska jag minsann sitta vid datorn en längre stund & då ska jag kika in till DEJ! : - )
Livet som Mamma | |
#1 - - Therese:

Härligt låter det i alla fall! Skönt att Ebbe växer så det knakar, vi får veta hur stor Hugo är om några veckor dvs efter vår resa ska bli spännande. Ha en fin dag! kram

#2 - - Helena:

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej :)

#3 - - thess f:

vad trevligt att ha långledighet framför sig!!! de där krukorna på ikea är så fina,jag har sett att de har amplar med,hade inte tackat nej till sådana på min veranda!!

#4 - - Annas inspiration:

Hej vackra vackra vännen! :)



Hur mår ni? Oj oj vad mycket ni har att göra nu, ni måste försöka ta det lite lugnt mellan varven. Lova mig det :)



TACK för den söta hälsningen till Colin, vi hade en jättefin dag i går och på lördag är det kalas igen för lillen & även Mats får vara med på ett hörn ;-) Han fyller ju 35 i september.



ÅHHH så gott att ni ska vara lediga några dagar tillsammans!!! Har Jens slutat på systemet nu?



Haha ja vad man kan vara förvirrad emellanåt, för mig har det verkligen blivit värre ju äldre Colin har blivit. Bådar inte gott alls ;)



Så stor Ebbe har blivit, så skönt när de går upp. men sprutorna är inte kul, Colin fick sina i dag bra. Drar en lättnadens suck när det är över!!!



Hoppas du kan blogga lite mer snart, jag hinner inte knappt heller & kommentera hinner jag nästan inte alls.



KRAMAR & HÄLSA!

#5 - - Bella:

Fin fina saker du köpt!! Så kul det ska bli att få se bilder och läsa om er flytt och hur det blir i ert nya hem :) Det måste vara en underbar tid för er nu med nytt boende och framförallt en frisk och kry liten kille som växer och utvecklas mer och mer för varje dag, Njut och ta tillvara på tiden!!



Många kramar Bella

#6 - - Dessi - Home and desire:

Men heja Ebbe! Han växer så det knakar ju! :) Lille Vilmer med... Här testade vi bodys i strl 74 idag. Galet!



Kramar!

#7 - - Alexandra:

Tjena bruden =)



Haha inte lätt att hålla allt i huvudet! Man får väl lov att glömma lite när man är småbarnsföräldrar ;-)

Hur har det gått med huset?



Ha en bra dag!



kramar

#8 - - Martina:

Hej vännen!



Hur är det med dig? Ni har verkligen hur mycket som helst att göra nu. Hoppas ni hinner ta det lite lugnt och njuta också.



Ha en fin kväll! Kram

#9 - - Bettan:

Vad roligt att det blev lite tätare mellan inläggen nu :) Kan tänka mig att det händer mycket nu, och vi vill ju så klart följa med.



Kramis!

#10 - - Karro:

Åh, jag måste ta mig i kragen och åka till Stor&Liten också! Har inte ens varit där och vi tillhör ändå U-ryd:-P



Är också sugen på krukan från IKEA! Såg på fb att du fått tag på katalogen:-) Tänkte ringa och beställa men tydligen kan man inte göra det förrän nästa vecka, buhu;-)



Ha en bra helg!

KRAM

#11 - - Carina:

Hej!! Dåligt bloggläsande de senaste veckorna men nu är jag tillbaka ;-)

Myran & lo visning hemma hos mig i skottorp på söndag 13-15. Erbjudande och lite smått & gott!

Välkommen!

Upp