Mina små hjärtan!



Oroar mig för vår lilla Sikkan! Sikkan mår inte riktigt väl & har inte gjort sen i fredags kväll då han kom in. Förmodligen har han varit i slagsmål & fått stryk då han har något som liknar en böld på en sidan. : - ( Där den misstänkta bölden sitter har de även svullnat upp & när jag tar där blir han arg och man märker tydligt att han har ont. Vår lilla Sikkan!



Heeej!

Är inte så glad idag som jag borde. När någon i min närhet inte mår väl påverkar detta mig väldigt mycket! Nu är de Sikkans tur att inte må väl & i förra veckan var de Jens tur som fick stanna ett dygn på AVA - akuten. : - ( Mina små hjärtan!
Idag klockan 14.45 ska vi infinna oss i Slöinge (Falkenberg) med Sikkan på Hallands djursjukhus. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!

Regnar & är riktigt höstrusk ute. Men de har inte hindrat mig & Kalle från att gå en långrunda. Blöta blev vi men de var det helt klart värt!
Fick invigt min regnkappa som jag köpte på Lindex för några veckor sedan. En lång & rymlig regnkappa & hon i kassan sa när jag köpte den att den var ett KAP! : - ) O jag kan inget annat än att hålla med.
Nu är de bara ett par gummistövlar som ska införskaffas, alla dom som jag testat har inte varit någon HIT. Tunga & otympliga. Kanske att jag bara kör vidare med mina walkingshoes från Ecco (Goretex) i höst. Kan gå i regn & rusk och ändå är fötterna varma & goa!

Blir inte roligare än såhär idag. Kanske återkommer jag med en rapport ikväll då vi kommit hem, annars får ni hålla ut tills imorgon.. ; - )

Må väl & ta hand om dig och dina nära & kära





Update..

Efter ett besök hos veterinären kunde de konstatera att Sikkan var tvungen att sövas & tappas på var. : - ( Han har nu en tratt runt sitt lilla huvud & i såret har han ett drän som ska hjälpa till att rensa upp eländet! Så vi hade rätt om bölder efter ett slagsmål. Nu får han hålla sig lugn & vara inne tills han kryat på sig!
Lillebror Kalle har varit mycket nyfiken & skällde till då Sikkan inte lyckades äta riktigt ur sin matskål. Dom små liven hjälps åt!
Här hemma är de soffmys & mycket gos just nu! : - )

Hoppas du också myser kvällen med dina hjärtan!

KRAMIS♥
Hunden Kalle & Katten Sikkan | |
#1 - - mamma mindy:

God middag söta.

Så trist att sikkan inte mår bra och hoppas att det inte är något allvarligt,skönt att ni ska till veterinären så de kan titta på honom.

Klart man mår inte bra om inte någon i sin närhet mår bra..Det är ändå en familjemedlem.

Här är det höst väder så det är extra mysigt att vara inne och mysa.William sover nu så jag passar på att slappa.Ska i eftermiddag baka lita godsaker..Ja en regnkappa skulle man behövt..Så det är Lindex som du köpte din,,får titta där nästa gång man är på stan.

Ha en bra dag eller så bra som möjligen..Hoppas att allt är bra med bebisen i magen.ska ni ta reda på vad som gömmer sig i magen när man kan se det eller ni väntar tills den stora dagen..kram kram

#2 - - mamma mindy:

Söta bilder på sötisen..William hälsar och tackar för grattis hälsningen.kram kram

#3 - - ♥ Anna S:

Stackars Sikkan!

Hoppas att det "bara" är sviter från ett kattslagsmål då så att det inte är nått annat!

Håller tummarna för honom!



Massa kramar

#4 - - Anna - Gravid ♥:

Ja tiden går minst sagt fort! :-)



Va roligt att ni också ska ha en liten! Vet ni vad det är/tänker ni ta reda på kön?



Tråkigt med kissen eran, hoppas han blir bra!



Ha det gott! kramen

#5 - - Mia ☆:

Nämen stackars Sickan! Håller tummarna för er idag!



Jag har faktiskt redan gått in i vecka 21, det är IF-widgeten som inte stämmer eftersom deras sida ligger nere sen ett tag tillbaka =) Mitt förlossningsdatum är efter RUL nu beräknat redan till 30 januari!



Ja, hemmamys och bygga bo blir allt viktigare ju mer magen växer, känns det som =)



Stor kram, kikar in sen för att höra hur det gick!

#6 - - Martina:

Håller mina tummar att det går bra med Sikkan! Aldrig roligt när sina mår dåligt.



Styrkekramar

#7 - - Annas inspiration:

Hoppas allt gått bra med lille Sikkan. Det är en stor oro när djuren är sjuka.



Många kramar!

#8 - - Ann-Louise:

Tack för uppmuntran-du är bra på det du!



Hoppas allt går bra med kissen och att ni får hålla er friska allihopa. Har missat att Jens varit på akuten?!



Jag hade behövt en regnkappa idag men var på väg hem så jag sket i regnet och blev blöt. Kan tycka det är roligt ibland att bara stå i regnet för att sen komma hem och få byta om...knäpp-ja lite ;-)



Kram

#9 - - cecce:

Håller tummarna för att allt går bra.

Stackare...



Har regnat här med! Trist höstregn!

Det är bara att stå ut:-)



Kramar

#10 - - Li:

Hoppas snart att han mår bättre igen!



Kram

#11 - - Carolines hemligheter:

Stackars lilla Sikkan men skönt att han fått hjälp nu! Hoppas att ni alla fyra (+ en i magen förstås) har haft en riktigt lugn och fin kväll!



KRAM

#12 - - Jonna:

Usch vad tråkigt med lilla sikkan. Hoppas han blir bättre snart!



Idag har vi varit i Helsingborg på nya IKEA :-) Så stort det var :-) Många fina ting fick följa med hem :-)



Hoppas allt är bra med dig gumman!



Kramar!

#13 - - Susanne:

Usch vad jobbigt när djuren inte mår bra, tänker ofta på om min lilla kisse skulle komma hem och har fått stryk. Vi har två riktigt elaka katter här i området som brukar jaga lilla Helge. Tur att det inte var så allvarligt med eran och hoppas att han nu piggar på sig och att såret läker.



kram och sov gott

#14 - - Hemma hos Katta:

Grattis, grattis!! Vad fantastiskt roligt att ni ska bli föräldrar! =)



Trodde först att du väntade tvillingar med tanke på bilden och rubriken men så var det ju inte ;)



Grattis igen! Kraam till er alla! /Katta

#15 - - Annas inspiration:

Stackars lille Sikkan,

nu får han ta det lugnt så han blir bra.



vet att du kommer skämma bort honom ordentligt :-)



Hoppas du mår väl i dag!!! Och Jens med, likaså bebisen :-)



Har ni fått tid för RUL?

Kramis

Upp