Söndag 100131



Efter ett besök på det Stora varuhuset igår fick jag med mej dessa silvriga ljusstakar! Kärlek vid första ögonkastet! ; - ) Pioneerna är såklart i plast & är köpta på Lagerhaus.
Längtan till våren & sommaren är ENORM. Även om de råder vinter utomhus passar jag på att förbereda vårens ankomst inomhus!




God förmiddag!

Jag hoppas ni har haft en go helg hittills & att söndagen blir en perfekt avslutning på denna sista januarihelg!

Igår hoppade vi in i bilen & körde mot Ullared. Till min förvåning var det väldigt lite folk! Ingen blev gladare än vi & vi kunde lugnt gå & strosa i varuhuset.
Inne i varuhuset råder ombyggnation,men trots de gick de att komma fram överallt. Mycket fint fanns i hyllorna vill jag lova! : - )

Kvällen tillbringades hemma hos bästa vännerna Emelie & Andreas. Killarna stod för maten. Det blev smarrig hemmagjord pizza! MUMS! : - )
MYSPYS med Robinssontittande & prat, en uppskattad lördagkväll!

Hemma hos oss just nu är de väldigt tyst & lugnt. Jens åkte precis ner till brandstationen för att vara med & fixa inför Barnfesten som ska äga rum på brandstationen i eftermiddag. Jag själv går fortfarande runt i nattlinne & morgonrock, rättare sagt ligger fortfarande i sängen ; - ) Hihi!
Snart hög tid att kicka igång dagen med en prommis. Här har de visst börjat snöa nu..

Planen för dagen är att ge mej på tvätthögen som stått & väntat alldeles för länge ; - ) Sen blir de att göra en go söndagmiddag. Kanske köttbullar,potatis & sås?

Vid ett flertal försök igår att uppdatera & kommentera här på bloggen gav jag upp! Var de bara för mig de krånglade?!


MÅNGA KRAMAR från med till dej♥

Helgfeeling hemma hos oss | |
#1 - - Petra:

Hoppas du får en trevlig söndag! :) och köttbullar lät inte helt fel ;)

KRAM

#2 - - Alexandra:

Go middag gums!

Så fina ljusstakar du köpt. Så härliga färger på ljusen och blommorna. Jasså ni har varit i Ullared igen haha så skoj! Vi har fortfarande inte kommit iväg dit.



Nu är vi på väg till Växjö för en liten shopping tur. Hittade även en annons på blocket på sidobord som vi ska åka och kolla på.



Ha en bra söndag!

Kramar

#3 - - Bella:

Hej hej!!



Låter som oim du haft en riktigt bra helg så här långt, hoppas söndagen blir precis så där lugn och skön som man önskar :)



Ett besök på Ullared är ju aldrig fel, hade jag inte varit där innan tv-serien så hade jag nog blivit avskräckt, men övertalning pågår för fullt här hemma med att försöka få med sambon på tripp någon helg i vår...



Ha det gott



KRam Bella

#4 - - Cicci:

Visst är det kul att ha ett Friskis o Svettis nära. Har tränat på Friskis i 5 år och gillar deras varierande pass. Har också tvättdag i dag, men det är Magnus som är förste maskinist hos oss idag. Jag skall ha bakdag med en kompis så han ställde upp och tog hand om tvätten.



Min blogg är heller inte som den skall. Designen på "min sida" är konstig och i fredags bad blogg.se om ursäkt för tekniska fel.



Kramar

#5 - - Marina:

Låter som du har en supermysig helg. De där ljusstakarna var riktigt fina. Ha en bra söndag tjejen!

Och du, jag har också haft problem med min blogg... Men den verkar vara ok nu igen. Kram!



#6 - - Ann-Louise:

Halloj!!

Aha var det det stora varuhuset...för mig är stort varuhus IKEA ;-) Tror jag har övertalat maken om en tripp till Ullared + skåne+Köpenhamn i sommar. Man vill ju så mycket och har så lite tid!



Ha det bäst!

Kramar

#7 - - Susanne:

Vilka jättefina fynd, romantiskt och somrigt. Det blir nog en resa till Ullared ganska så snart sedan vi flyttat ner till Skåne :o) Mannen jublar!!! ;o)



Ha det bäst vännen

Kramen

#8 - - Martina, hobbyfotograf och mamma:

God kväll tjejen!

va fina ljusstakar och fräcka blommor:D

mysigt när man kan fixa de lite mer vår/sommar känsla hemma:)



Låter annars som ni haft en bra helg:)



kram

#9 - - cecce:

Vilka snygga ljusstakar och pionerna var underbara!!! (Måste spana in dem vid nästa Lagerhausbesök)!!

Verkar som du haft en riktigt fin söndag!!

Kramar!

#10 - - Josefine, Blåeld:

Ullared är alltid kul att besöka!



Svar: nej någon resa är ej bokad. Det är så mycket som ska stämma, först ska jag övertala mannen att vilja följa med, semester, etc.



Men jag hoppas det blir av!



kram!

#11 - - Cicci:

Svar: Ja, det är en Bestå vi har. Eller rättare sagt två stycken. Är väldigt nöjd med den. Den rymmer mycker, allt från dvd till tidningar kan man hitta i vår. Det enda jag saknar på tvbänken är lampan Bourgie som skall bli vår under våren.



Kramar

#12 - - Karin:

Hej gumman!!!!

allt väl med dig??

ska tillbringa en stund nu och läsa ikapp mig hos dig igen!

som alltid då tiden finns, försöker jag hinna med att kika in hos mina favvisbloggar! =)

Massa massa kramar till dig sötnos!

#13 - - Therese:

jättefint i ditt fönster :) jo vi styretränar hela kroppen blir 3 pass eller 2 då vi har kört igenom hela kroppen. Jag ska börja gå på PUMP framöver med. När det blir varmare ska jag ta powerwalks. Vart tränar du? kram

#14 - - Carolines hemligheter:

Vilka fina bilder, ljusstakarna tillsammans med de rosa ljusen var verkligen superfina :-)



Hoppas att du haft en skön söndagskväll och får en bra start på nya veckan, kramar!

#15 - - lolla:

åhh så vårigt och fint det ser ut på dina foton...

vill verkligen ha slut på vintern nuuuu.

härlig man du har ,honom ska du vara rädd om..tänk att få så fina överrasknings presenter.

kramar lolla

#16 - - Ana:

Ja, här har det med krånglat...grrr...



Vad härligt med en långdragen morgon...underbart...och köttbullar, mums...riktig husmanskost...



Ja, jag har haft en underbart lugn och mysig helg med middag hos föräldrarna och pizzasöndag med goda vänner igår!



Ha en bra måndag!



Kramis söt!

#17 - - emelie:

tack för en mysig filmkväll. Måste säga att kladdkakan var kanon god, helt perfekt med krsipig yta o kladdig mitten..mmmm mums.=) puss

#18 - - Alexandra:

God morgon i stugan!



Allt bra med dig idag?

Här är det bara fint, kom upp i tid idag så jag har hunnit med mkt! Så skönt!



Nä men har ni bara fyra mil, då hade jag nog mer eller mindre bott där :-) Allt så kul att åka dit! Måste försöka planera in en tur dit.

Vi har ca 7mil till Växjö. Vi brukar åka till Jönköping när vi ska shoppa, dit har vi 10mil & bättre väg!



Ha en bra dag gumman!

KRAMAR

#19 - - jessi:

Tänk att ni har det så nära ullared, snart kommer ni synas på tv! hihiii...



Så fint med rosa blommor o ljus, underbart piggande o vårigt. Jag älskar just rosa till våren.



KRAM

#20 - - Tess:

Hej!

Åh..mys helg alltså. Ullared...mm...igen. ;) Va skoj! Vad hittade ni mer?

Så fina ljusstakar...o ljusen i rosa, vill ha. =)

Hoppas du får en fin Måndag vännen

Kram

#21 - - Mamma mina:

God eftermiddag hjärtat..

Så fina bilder du delar med dig..Nu blir man jätte sugen på att åka upp till ullared och shoppa..men det lär dröja ett bra tag tills man kommer dit igen.Jag blev så glad när jag såg bilden med blommorna & tänkte äntligen är de kommer så man skulle åka o handla såna med..men det var fejkade..hihihi..längtar tills man kan köpa hem den..Hoppas att det blev massa fina inköp från Ullared..Så gulligt av killen din att komma hem med fina saker till hemmet..Ha nu en skön måndag.kram kram

#22 - - Annas inspiration:

Hej snäckan!



Vad våriga bilder du bjussar på :-)

KUL med ullaredsbesök, ska dit i april. Läääänge kvar.



Hoppas du mår väl, jobbar du i dag?

Det är så himla skönt att mysa runt länge i morgonrocken på helgen.



Ha en bra start på veckan min vän

KRAM

#23 - - Annas inspiration:

Kom på att du kanske inte orkat börja jobba ännu?!! Är du fortsatt sjukskriven vännen?



Kraaaam

#24 - - Mia ☆:

Vilka snygga ljusstakar, love them! :)



Jag hade också problem med bloggen igår, kunde alls inte logga in...



Hoppas allt är bra, kram!

Upp