En tur till grannlandet Danmark



I måndags åkte vi över med bilen till Danmark. Vi tog oss över med färjorna mellan Helsingborg - Helsingör. Vi mötte sedan upp Jens mamma Lisbeth & hennes make Kjeld på ett jättemysigt ställe alldeles intill torget i Helsingör. Där mumsade vi i oss olika slags smörrebröd & Jens tog en klassik Helsingör biff med en massa goda tillbehör. TACK för en jättemysig dag i Helsingör Lisbeth & Kjeld♥
Danskarna är makalösa med sin underbart goda mat! Om jag hade bott i grannlandet hade jag nog inte sett ut som jag gör idag ; - ) Eller jo kanske med tanke på att jag lagt på mig del,hihi!!




Goddagens denna fjärde advent!

Har ni de mysigt hemma i stugorna?
Jag & mina två små djur har de mysigt & stillsamt denna fjärde advent. Min Jens jobbar kvällen & dyker inte upp förrän vid elvatiden ikväll.

I eftermiddag bjuds de på en mycket bra handbollsmatch på tv. Den får man inte missa!
Tänk när man var så rörlig & stark i kroppen att man spelade hanboll, känns som att de ägt rum i ett annat liv med tanke på mina fogar som fortfarande lever j*kel med mig! Jag får helt enkelt leva på roliga minnen från den tiden då jag absolut inte har några planer på att återuppta spelandet ; - ) Minnen passar mig alldeles ypperligt! Hihi!

Dessa dagarna som gått har varit lite av i en dimma! Min förkylning hänger fortfarande envist med i kroppen & kanske att jag vågar säga att den blivit bättre sen igår. (Så sa jag nämligen i fredags också & fick feber på natten!) Jag kan ärligt säga att jag aldrig varit såhär förkyld tidigare. Troligtvis beror de på graviditeten, att slemhinnor & dyl svullnar extra mycket.

Imorgon går vi in i Julveckan & jag måste säga att jag är lugn inombords. Ingen stress här inte! Några småsaker som ska inhandlas någon dag före själva julafton annars finns de mesta i kyl,frys & skafferi.
Det ser ut att bli en julafton hemma hos oss detta året också. Men i år blir de
pappa,mamma(förhoppningvis),mormor,Jens farmor,kanske min farbror och så vi då. Ska bli underbart att få vara hemma tillsammans med våra djur & mysa här hemmavid även detta år♥
Hur ska ni fira er Jul?

Ska bli mer duktig på att uppdatera bloggis kommande dagar,lovar!

MYYS & KRAM från lilla mig♥




Resor & weekends | |
#1 - - Ann-Louise:

Visste inte att ni hade en färja som bil...;-)

Skämt å sido! Kul med en dagsutflykt och god mat, tänk att ni har såå nära!



Hoppas din förkylning ger sig så ni får en fin jul och att din mamma orkar vara med :-)



KRAM och TACK för din mysiga kommentar!

#2 - - Johanna:

Härligt med en utflykt : )



Ja Emma, vi har pratat om att skaffa barn relativt snart : ) vi ska bo in oss i huset ett tag och sen får vi se när vi kör igång, man blir ju mer och mer sugen att skaffa en egen liten knodd när man ser andra få barn : )



Har läst att du har skrivit att din mamma är dålig emellanåt, hoppas det inte är något allvarlig?



Hoppas du har haft en härlig helg trots din förkylning och dina dumma fogar.



Massa kramar

#3 - - Madde:

Nu blev man ju hungrig:)vi ska fira jul här hemma också i år igen blir lättast så då min sambos föräldrar e skilda och vi vill att alla ska va tillsammans och fira jul så vi blir 18 pers här hemma

#4 - - Bettan:

Vad mysigt att få komma iväg på en liten minisemester :)



Här kommer vi fira jul i två dagar, den 23:e har vi jul här hemma hos oss med makens familj. Och på själva julafton är vi hemma hos mina föräldrar som bara bor ett par mil bort. är så skönt att slippa åka runt under julhelgen.



Jag använder tens lite då och då, men jag tycker inte det hjälper så mycket i alla fall inte så mycket som jag vill att det ska göra. Imorgon ska jag få bada lite och det tror jag kommer hjälpa. Tror också att jag ska gå tillbaka till akupunkturen, den hjälper mer än vad tens gör. Hjälper tensen dig?



Nej, jag hade inte tens förra förlossningen, men jag tror att jag kommer använda det denna gången, förra gången blev jag igång satt så jag hann inte riktigt tänka på att det fanns.

Har du funderat på vad du vill ha för bedövning?

mer än tens vill säga.



Hoppas du har det bra åtminstone i sinnet :)

Kramis!

#5 - - Madde:

Javisst får du det:) ja precis man sparar ju en ganska stor peng på att måla dem själva med och vi är nöjda med resultatet.

#6 - - Annas inspiration:

Va skojsigt med Danmarkstripp, allt för länge sedan vi var i grannlandet :-)



Kramis & ha en mysig kväll

Upp