IKEA & VÄLA



Vårkänsla i vårt kök. Utomhus är de riktig vinter & så kallt så!
Dags att tända ljus & ta på sig den varma mysdressen tror jag minsann..




Hello!

Förmiddagen tillbringades på jobbet & det var trevligt att få träffa alla igen. Dock valde jag att få vara ledig i några dagar till. Känner att detta var rätt beslut. Känns bra i både mage & hjärta!

Imorgon vankas de nyårsfirande!
Ska du på någon stor fest kanske? Äta god mat & fira in de nya året med vännerna?
Berätta
om din plan inför den sista dagen på detta året! ; - )

Turen till IKEA blev inte riktigt som vi tänkt oss. Tanken var ju att komma hem med hängaren "tjusig". Men den var slutsåld! Tittade ändå innan vi åkte hemifrån att den skulle finnas på lager.
Så de kanske inte dröjer så länge förräns vi åker en tur till IKEA igen.. Hoho!

Väla fanns de mycket grejer, REA överallt. ; - ) De är inte till min stora förtjusning att gå på REA, brukar nämligen har svårt för att hitta något i röran. Men tänk att igår hängde där en helt perfekt svart liten kofta inne på H&M. Den fick såklart följa med hem!
Även inne på hemtex fyndade jag gardiner & lyktorna som ni såg i gårdagens inlägg. : - )

Inne på apoteket sprang jag ifrån mina varor. När vi hämtat Kalle hos mamma & pappa dröjde de inte länge förrän pappa ringde på Jens mobil & sa att jag glömt min väska där. Bara till att vända bilen..
Just nu är jag en "VirrEmma".


Nu ska jag ta en titt in hos er!

 KRAMAR I MASSOR♥
Emma shoppar | |
#1 - - Cicci:

Tråkigt att ni inte hittade det ni skulle ha på IKEA. Men det känns som att det alltid är något som är slut när man är på IKEA. Brukar alltid hitta något till hemmet på Hemtexrea. I år fyndade vi ljusgrå Livinghanddukar som vi ska som gästhanddukar.



Kramar

#2 - - Tess:

Heej vännisen. =)

Synd att ni inte hittade det ni sökte på Ikea...tycker det brukar vara så, men jag hade tur denna gång jag var iväg. =) Vart brukar ni åka när ni ska till Ikea? Vi brukar ta Älmhult..=)

hihi ja det är skoj o se vovvarna i snön..hade varit skoj o ses, se om hundarna trivs ihop och leka! =)

Imorgon kväll så blir vi här hemma..Jag & Lenny har ju sex år nyårsdagen...så im ska vi ha tre rätters här hemma..bara mysa hela kvällen. Alva hatar nyår med alla smällare...så hon får tillbringa nyår på toa.....stackarn. =/

Skönt att du ska vara ledig ett tag till...Hoppas du snart mår bättre.

Kram o Gott Nytt År vännen

P.S Lämnat min "privata"mailadress till dig...tihi.D.S

#3 - - jessi:

det var ju typiskt att den inte fanns kvar.. bättre lycka nästa gång!



Fina tulpaner du har, det var en bra idé att piffa lite med blommor inför nyår! har liksom inte orkat planera nyår när varit sjuk men nu när krafterna är tillbaka vill jag fixa så blir fint!



Om vi inte hörs innan nya året så vill jag önska dig Gott nytt år fina goa Emma! Det har varit skoj att lära känna dig via bloggen!



kram

#4 - - Susanne:

Det är så fint med tulpaner, jag längtar till våren så jag måste nog köpa lite tulpaner :o)

GOTT NYTT ÅR!



Kramisar

#5 - - cecce:

Väla???

va?

Vänta nu...bor du i skåne? Det har jag liksom inte fattat. Eller är jag helt ute och reser nu???



Tack goa snälla söta du för dina positiva och uppmuntrande kommentarer! jag blir verkligen glad!!

Självklart kommer jag fortsätta kika in till dej/er och följa med in i 2010!

Blir alltid mött av positivism, glädje och värme när jag läser din blogg!



Vi ska ha nyårsfirande hemma med vänner! Äta god mat, dricka champagne och smälla raketer! En typisk nyårsafton med andra ord!

Ska bli kul!



Önskar dej ett riktigt gott nytt 2010!!

Kramar!!

#6 - - Säm:

har du planerar vad du ska göra på nyår?

puss

#7 - - Martina:

Hej gumman!

låter som du haft en bra dag idag:) skönt att vara ledig de kan man behöva.



Händer imorgon under nyår?



kram och gott nytt år

#8 - - Anna:

Hej igen,



Typiskt med Ikea! Vi har ju fördelen här att ha två ikeor inom en kvarts bilresa från hemmet så det som inte finns på den ena finns oftast på den andra.



Håller helt med om rean- får spader på oordningen och hittar därför aldrig någonting. Så grattis till dagens fynd!



sv: Nyårsdukningen går i vitt, vitt, vitt och lite silver (kanske eventuellt en gnutta svart också). Jag har köpt julgranskulor på rea i olika silvriga fasoner, kandelaber och massa ljuslyktor. Vita släta tallrikar och våra Paradisassietter, vita "riktiga" servetter i servettringar av pärlor. tar nog en bild imorgon och visar :).



Och ja, jag ska absolut lägga ut receptet. Kvalitetstestade ;) fyllningen och den smakade INTE illa. Gjorde en med parma, soltorkad tomat och pesto också då en av gästerna inte klarar av skaldjur- konstiga människa ;).



Nästa gång ni kommer till Göteborg kanske vi kan säga hej- ta en fika eller lunch i Feskekörka kanske?



Kram på dig och ha en riktigt härlig nyårsafton med Jens och dina svärföräldrar.

#9 - - Ann-Louise:

Kul att du hittade något i allafall när hängaren var slut! Tur att du inte blev av med dina skaer i virret ;-)



Vad glad jag blir att du gillar in tavla. Man kanske borde ta emot beställningar ha, ha och göra personliga tavlor där man får välja färg och budskap själv.



Här har som sagt möblerats och burits hela dagen. Har avslutat med spikande och strykning så nu sitter jag nöjd och dricker ett glas rött!

Vi firar nyår själva i morgon och de ska bli skönt ändå. Brukar alltid vara på fest med stort sällskap men inte i år då de är borta på hockeycup.



Ha det bra och Gott Nytt År öm vi inte hörs i morgon. Du är en fin tjej som man tycker man känner på något vis eller skulle vilja känna ;-)

#10 - - Josefine, Blåeld:

Åh, finns det tulpaner redan! : )



Vi ska äta och ha trevligt med ettpar vänner imorgon.



Gott nytt år!!

#11 - - Alexandra:

Go kväll gumman!



Skönt att du får lite ledighet till! Så typiskt att hängaren var slut, råkade ut för samma härromdagen jag var där. Kollade hemma först att den fanns i lager & sen var den ändå slut när vi kom dit. Inte så roligt när man åkt dit men Ikea kan man ju åka till hur många gånger som helst :-)



Så underbar bild på tulpanerna, fick riktig vårkänsla.....nu vill jag att våren ska komma :-)



Ska hälsa till henne det lovar jag!



Ha de bäst

Massa kramar

#12 - - Susanne:

Tack själv Emma för att du e så gullig..

Du vet var jag finns om det är ngt...

Finns alltid på mobilen..

Ha en gooo Nyårsafton,själv jobbar jag ju,men det e ok...

Kramisar från mig!!!

#13 - - Annelie:



TYPISKT Ikea,, att det står på deras hemsida att varan finns o när man kommer dit så finns den INTE... så jäkla frustrerande.

Vi "jagade" en badrumsgrejj läääänge o väl innan den äntligen kom in i deras sortiment igen. FAST det stod titt som tätt på deras hemsida att den fanns i lagret.



Ååååå.. säger jag bara.



Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR... // Kram Annelie

#14 - - Annas inspiration:

Hej min virriga Emma!



Hur står det til i dag? Jag är mycket piggare :-) Åh vad skönt, i bland vänder det fort.

Det blir en lugn nyår, vi har valt i sista stund att åka i väg & mysa själva. Vad gott att du tog extra ledigt, det är den bästa tiden :-)



Tulpaner, så fiiint! nu längtar jag till våren.



Vill önska dig världens finaste start på nya året, GOTT NYTT ÅR gumman.



Stooor kram

Upp