Ledig

Ja, idag har jag varit ledig. Lyx o vara ledig på fredag tycker jag! Har städat lite grann. Varit i Kinnareds tygaffär o handlat några fräcka vårtyger. Ska försöka sy upp en slät kappa till köket. Cerise färg blir de : ) Köpte ett annat tyg med lite mönster i med vit botten. Mönstret va i svart och cerise. Jag har dille på cerise nu. Men de kan nog bli snyggt i vardagsrummet. Ska sy några kuddar till soffan..  Tänkte börja nästa vecka.
Var på blomsteraffären idag oxå köpte en stor påsklilja som jag satte i krukan på trappen. Så nu börjar de likna lite vår.

Betalade vår resa till Turklandet i veckan. Åh,längtar så att jag tror jag döör. De kommer bli så skönt o åka iväg. Hoppas,håller tummarna att vi ska hålla oss friska på denna resan. Inget sjukan. Usch,hemskt. På tal om cerise igen,beställt en cerise bikini från halens. Nice..

Igår kväll var jag ute med min gamla avdelning. Vi var först och bowlade och sen var vi hemma hos en teje som heter Kerstin. O åt jättegod mat. Kycklingfile och potatisgratäng. Vi hade avtackning för Marianne som gått i pension. Haha, anledningen till att jag skrattar är den att när vi åkte till Wallmanssalonger förra året så tog jag kort på Marianne med mobilen. Ni vet sånt där program som förvränger ansiktet. Så jag hade framkallat korten o satt i en ram. Jag trodde hon skulle dö av skratt när hon fick öppnat paketet. Var verkligen en lyckad grej! : )
Åh,hade verkligen trevligt igår. Vill tillbaka till den avdelingen. Dom är så söta att dom tänker på mej hela tiden. Bara för någon månad sen så var vi ju iväg på spa. Riktigt goa tjejer! : )


Ikväll blir de mys hemma vid tvn. Behövs. Har fixat kyckling i ugnen och en potatissallad med fetaost creme fraiche och tomater,oliver.  Börjar lukta gott nu från ugnen.
Imorgon bär de av till kungsmässan i Kungsbacka. Shoppa lite grann. På kvällen hem till Teo&Peo äta lite gott o tjata lite.. Söndag, kalas hos Jens farmor. Jobb på kvällen. O Jens har lovat mig kebab efter jobbet! Ska bli smaskens.. . 

Nu e de fredagsmys..

Puss!
| |
Upp